با گوگل هر سايت يک موجود زنده مي‌شود
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 38
نویسنده : مولوی

با گوگل هر سايت يک موجود زنده مي‌شود

به‌گزارش بي‌بي‌سي محققان در مقاله‌اي که ژورنال زيست‌شناسي کامپيوتري PLoS منتشر کرده، اعلام كرده‌اند، الگوريتم PageRank شرکت گوگل که با استفاده از آن اهميت هر صفحه از وب شناسايي مي‌شود، مي‌تواند به مطالعه نقش گونه‌ها در چرخه غذا کمک کند. چرخه غذا نشان مي‌دهد چه حيواناتي توسط چه حيواناتي خورده مي‌شوند يا وجود کدام گونه‌ها براي تغذيه گونه‌هاي ديگر مهم است؟

محققان مي‌گويند با استفاده از الگوريتم پيج‌رنك شرکت گوگل، مي‌توان فهميد که از بين رفتن کدام گونه‌ها باعث تخريب چرخه غذايي مي‌شود.

در اينترنت، هر وب‌سايت با چندين وب‌سايت ديگر مرتبط است. اين ارتباط مي‌تواند به اين صورت باشد که يک وب‌سايت مشخص، لينک‌هايي از چند وب‌سايت ديگر را در بردارد يا اين‌که چند وب‌سايت مختلف لينک‌هاي يک وب‌سايت مشخص را داشته باشند. اين امر مشابه وجود گونه‌ها در چرخه غذاي اکوسيستم است. برخي اوقات يک حيوان از چند گونه مختلف تغذيه مي‌کند و گاه يک گونه، غذاي مورد نياز چند گونه را تشکيل مي‌دهد.

دکتر آلسينا از دانشگاه شيکاگو مي‌گويد: «در الگوريتم پيج‌رنك، يک وب‌سايت زماني باارزش است که وب‌سايت‌هاي ارزشمند داراي لينک‌هاي آن باشند. در نمونه ما نيز يک گونه زماني مهم و باارزش است که غذاي گونه‌هاي با ارزش ديگر باشد.»

يکي از مشکلات، دشواري محاسبه جاي‌گشت‌هاي مختلف چرخه غذاست و پيج‌رنك مي‌تواند اين کار را براحتي انجام دهد. البته براي تطبيق پيج‌رنك با اکوسيستم نياز به ايجاد تغييراتي در اين الگوريتم است. يکي از اين تغييرات، افزودن يک عنصر خرد است که از پوسيدن گونه‌هاي مرده به‌وجود مي‌آيد و نشان مي‌دهد هر گونه بعد از مردن دوباره به چرخه غذا بازمي‌گردد

www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست

:: موضوعات مرتبط: اینترنت , خواندنی های روز , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: